Premier League z własną platformą OTT?
Nie można wykluczyć, że w niedalekiej przyszłości Premier League zmieni reguły gry w zakresie praw medialnych.
Richard Masters, od niedawna szef rozgrywek, zapowiedział przed kilkoma dniami, iż Premier League jest gotowa do uruchomienia usługi transmisji strumieniowej OTT.
Masters nie zdradza póki co, kiedy usługa miałaby wystartować, ale wiele wskazuje na to, że przełomu można spodziewać się w 2022 roku. Wówczas wygasają prawa operatorów, którzy obecnie mogą nadawać mecze ligi i zacznie się nowy cykl praw.
Podczas ostatniego procesu licytacji praw zainwestowaliśmy dużo czasu i zasobów w budowanie wiedzy i potencjału w bezpośredniej komunikacji z konsumentem. Zastanawialiśmy się, czy strategicznie będzie to odpowiedni czas na przetestowanie kilku rynków i ostatecznie postanowiliśmy tego nie robić. Byliśmy jednak gotowi ostatnim razem i będziemy gotowi następnym, jeśli nadarzy się okazja. Nie mówię, że stanie się to w następnym cyklu ani nie chcę wskazywać, kiedy to się stanie, lecz ostatecznie Premier League przejdzie na połączenie obu systemów: sprzedaży praw medialnych w sposób tradycyjny i streamingu bezpośrednio do konsumenta – wyjaśnił Masters.
Przypomnijmy, że w Polsce prawa do Premier League ma platforma Canal+.