Ważny krok dla NFL
National Football League wzmacnia przesłanie dotyczące sprawiedliwości społecznej w następstwie kontrowersji związanych z Colinem Kaepernickiem.
W miniony weekend podczas meczów NFL zaprezentowano spot poruszający problem strzelanin policyjnych z udziałem czarnych mężczyzn. Ponownie pojawi się przy okazji Super Bowl.
W reklamie przygotowanej przez 72andSunny była gwiazda ligi, Anquan Boldin, dzieli się historią swojego kuzyna, Coreya Jonesa, który w 2015 roku został zastrzelony przez policjanta z Florydy ubranego w cywilne ubrania, podczas gdy Jones czekał na pomoc drogową.
Oficer, Nouman Raja, twierdził, że działał w obronie własnej, ale w zeszłym roku uznano Raję za winnego nieumyślnego spowodowania śmierci i usiłowało zabójstwo po nagraniu wezwania Jonesa do holowania. Nagranie ujawniło, że Raja nie przedstawił się jako policjant. Zabójstwo należy do kilku głośnych incydentów policyjnych strzelanin z udziałem młodych czarnoskórych mężczyzn, które wywołały takie ruchy, jak Black Lives Matter.
Wideo, które obejmuje dramatyczną rekonstrukcję strzelaniny, stanowi najbardziej uderzające przesłanie NFL, odkąd rok temu zaczęła poświęcać więcej energii w działania na rzecz sprawiedliwości społecznej. Reklama stanowi centralny punkt tych wysiłków – program o nazwie „Inspire Change”, który został oficjalnie uruchomiony w styczniu 2019 roku.
Krytycy zakwestionowali motywy ligi, uważając te wysiłki jako sposób na naprawę wizerunku NFL w następstwie porażki PR-owej wyrządzonej przez kontrowersje związane ze sprawą Kaepernicka. Były rozgrywający San Francisco 49ers nie został wybrany przez zespoły od 2016 roku, kiedy to zaczął klęczeć podczas hymnu, aby zwrócić uwagę na nierówności rasowe.
Dodatkowo NFL wzbudziło ostry sceptycyzm pod koniec ubiegłego roku po podpisaniu umowy z Roc Nation Jaya Z, aby wesprzeć działania związane z „Inspire Change”. Zarazem Roc Nation nie było bezpośrednio zaangażowane w produkcję nowej reklamy, ale… – Konsultowaliśmy się z nimi w sprawie treści i ogólnego podejścia – powiedział Tim Ellis, dyrektor ds. marketingu NFL, w odpowiedzi na pytania dotyczące nowej reklamy.