Infront stracił klub w Bundeslidze
Fortuna Düsseldorf, niemiecki klub piłkarski, w którym występuje m.in. reprezentant Polski, Dawid Kownacki, rozstaje się z agencją.
Przedstawiciel 1.Bundesligi nie będzie współpracował z agencją Infront. Zamierza wziąć sponsoring, czy reklamy stadionowe oraz prawa do stref hospitality na swoje barki.
Wewnętrzny zespół marketingu rozpocznie pracę od sezonu 2020/21. Zarazem koniec czerwca 2020 roku to będzie zakończenie kooperacji z Infrontem. Trwała ona od 2009 roku.
Co jednak ciekawe, Fortuna oświadczyła, iż prowadzi z firmą rozmowy na temat możliwości kontynuacji relacji w „selektywny sposób”.
– Partnersto to było ważne dla rozwoju Fortuny i przyczyniło się do powrotu klubu do Bundesligi – przyznał Thomas Röttgermann, dyrektor generalny klubu. Tu warto dodać, że Röttgermann dołączył do klubu w kwietniu i ma duże doświadczenie w pracy jako dyrektor zarządzajacy w Sportfive, które później zostało przekształcone w Lagardère Sports. Stanowisko dyrektorskie piastował też w VfL Wolfsburg.
Christian Koke, nowy dyrektor marketingu w klubie, dodaje, że „jest to celowy wybór marketingu wewnętrznego”. – Chcemy zwiększyć nasze przychody, a krok w kierunku samodzielnego marketingu czyni nas bardziej konkurencyjnymi, niezależnymi i zbliża nas do naszych partnerów – uważa.
Sponsorem głównym Fortuny jest potentat chemiczny Henkel, który rocznie przelewa na konto klubu 4,4 mln euro. Umowa dobiegnie końca 30 czerwca 2020 roku. Zapewne negocjacje z firmą będą jednym z pierwszych wyzwań nowego działu.