Neymar odświeża identyfikację
Brazylijska gwiazda piłki nożnej Neymar Jr, we współpracy z Nike, zaprezentował swoją przeprojektowaną stronę internetową, a wraz z nią pojawiło się najnowsze logo gracza.
Współczesne gwiazdy futbolu, takie jak Messi, Ronaldo i Neymar, są czymś więcej niż tylko sportowcami. Są markami i jako takie muszą zachować określoną tożsamość marki.
Logo jest to dla nich niezbędne i skuteczne narzędzie marketingowe. Jak każda marka, również piłkarze mogą od czasu do czasu potrzebować rebrandingu. Tak jest w przypadku Neymara. Brazylijczyk niedawno odsłonił swoją przeprojektowaną stronę internetową, a co najważniejsze, wraz z nią nowe logo.
Tym samy sportowiec wraca do użycia liter „NJR”, które po raz pierwszy użyto w 2012 roku, gdy gracz był jeszcze zawodnikiem Santosu. Logo to sprytnie wykorzystało „N” jako numer „11”, z którą piłkarz występował. Rzecz jasna, później konieczna była zmiana, gdy piłkarz zaczął też występować z „10”. Z czasem ewoluowało w napis „NEYMAR”. Teraz doszło do kolejnej zmiany.
Jest to efekt bliskiej współpracy z Nike. Od 2020 roku wszystkie produkty, w tym kolekcja odzieży i pewnie też nowe obuwie, będą oznaczone w taki właśnie sposób.
Pierwsze logo:
Drugie logo: