Budweiser robi coś wyjątkowego dla NWSL
W lipcu Budweiser został oficjalnym sponsorem National Women's Soccer League. w kategorii piwa.
Teraz marka robi niezwykły krok, pomagając rozwijającej się lidze pozyskać sponsorów z innych kategorii, od restauracji po dezodoranty i pielęgnację jamy ustnej.
Nowa kampania VaynerMedia – zatytułowana „Future Official” to spot, a także postery, na których Megan Rapinoe zachęca inne marki do podążania za przykładem Budweisera.
– Im więcej wsparcia otrzyma liga, tym więcej świata będzie ją oglądać. Im więcej świata obserwuje, tym bardziej zbliżamy się do równych szans – stwierdza Rapinoe, odnosząc się do równouprawnienia płci, także w sporcie zawodowym.
Różnica jest widoczna choćby w NWSL i Major League Soccer. MLS wymienia aż 24 oficjalnych sponsorów na swojej stronie internetowej, w tym głównych jak Coca-Cola, AT&T, Target, Heineken i Kellogg’s. Tymczasem NWSL wspomina tylko pięciu sponsorów: Budweiser, Nike, sieć kablową Lifetime, Cutter, czyli środek odstraszający owady oraz Thorne działający w branży suplementów diety.
Kampania Budweiser zasadniczo wykorzystuje znaczną część budżetu marketingowego Anheuser-Busch, aby zmobilizować wsparcie korporacyjne dla ligi. Oczywiście ten ruch ma na celu ściślejsze powiązanie piwa z ligą, która stała się symbolem równości płci.
Kampania następuje po tym, jak liga ogłosiła nową umowę z Octagon, agencją sportowo-rozrywkową należącą do Interpublic. Dzięki „wielopoziomowemu partnerstwu konsultacyjnemu” Octagon jest doradcą NWSL w zakresie praw medialnych, sponsoringu i marketingu.