Le Floc’h zastąpiony przez Thomasa
FIFA, organ zarządzający światową piłką nożną, zatrudnił Simona Thomasa jako nowego dyrektora handlowego.
Zastąpił na stanowisku Philippe’a Le Floc’ha, który nadzorował sprzedaż pakietów sponsorskich na Mistrzostw Świata od 2016 roku. Teraz opuszcza organizację z powodów osobistych.
Thomas będzie kierował operacjami handlowymi w FIFA i ma nadzorować przegląd strukturalny tego organu, w tym zmiany kadrowe.
Thomas pracował wcześniej jako dyrektor generalny szwajcarskiej agencji Team Marketing, która posiada wyłączne prawa od UEFA, organu zarządzającego europejską piłką nożną, do sprzedawania ofert medialnych i sponsoringu Ligi Mistrzów.
Thomas pełnił również funkcję wiceprezesa ds. sprzedaży sportu w Fox International Channel, po czym założył niezależną agencję praw medialnych Talisman Sports Media.
– Wierzymy, że budujemy odpowiedni zespół, aby przenieść FIFA na wyższy poziom i wydobyć pełny potencjał z różnorodnego i dynamicznego rynku mediów oraz sponsoringu, z którego wpływy zostaną ponownie zainwestowane w rozwój futbolu w całym świat – powiedziała Fatma Samoura, sekretarz generalny FIFA.