ESPN i DAZN nie mają sobie równych?
Sensor Tower zajmująca się badaniem światowego rynku aplikacji mobilnych przygotowała swoje zestawienie najbardziej dochodowych aplikacji sportowych.
Na pierwsze miejsce tego zestawienia trafiła aplikacja ESPN, której przychody wyniosły 9,4 miliona dolarów, co stanowi siedmiokrotny wzrost w porównaniu z lipcem roku 2018. Zdecydowana większość przychodów tej marki, bo aż 99%, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych.
Na drugim miejscu zestawienia pojawiła się natomiast aplikacja DAZN, z przychodami na poziomie 8,8 miliona dolarów, co stanowiło blisko ośmiokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. W odróżnieniu od ESPN aplikacja DAZN z rynku amerykańskiego osiąga jedynie 27% swoich przychodów, natomiast najwięcej, bo aż 36% ma z Japonii.
W dalszej kolejności zestawienia znalazły się natomiast następujące marki: MLB At Bat, onX Hunt, NBA, Eurosport Player, The Athletic, Kayo Sports, FOX Sports i NHL.
Warto przypomnieć, że poprzez aplikację ESPN można również korzystać z serwisu ESPN+.