NFL zatrudnił do pomocy Roc Nation
National Football League (NFL) planuje rozwiązać problemy sprawiedliwości społecznej poprzez nowe partnerstwo z Roc Nation.
To firma z branży rozrywkowej założona przez rapera i biznesmena Jay-Z. W oficjalnym komunikacie podano, że kluczowym elementem współpracy będzie „pielęgnowanie i wzmacnianie społeczności poprzez futbol amerykański i muzykę”, ze szczególnym naciskiem na wkład w inicjatywę Inspire Change pod egidą NFL.
W ramach wieloletniej umowy Roc Nation pomoże poprawić doświadczenia NFL w meczach na żywo, doradzając lidze w doborze artystów na ważne wydarzenia, takie jak kończące sezon Super Bowl. Ponadto firma planuje współpracę z NFL w celu tworzenia i dystrybucji treści w różnych serwisach do przesyłania strumieniowego muzyki.
NFL zostało ostatnio skrytykowane za traktowanie byłego gracza San Francisco 49ers, Colina Kaepernicka, który w 2016 roku rozpoczął ogólnoligowy ruch klęczenia podczas hymnu narodowego w proteście przeciwko brutalności policji.
– Nie chcemy, żeby ludzie przychodzili i koniecznie się z nami zgadzali; chcemy, żeby ludzie przyszli i powiedzieli nam, co możemy zrobić lepiej – dodał Roger Goodell, komisarz NFL.
Jay-Z był jednym z najbardziej znanych krytyków ligi, wcześniej nazywając Kaepernick „ikoną”. Jednak 49-latek wydaje się być teraz nastawiony na pomoc NFL w pokonaniu długotrwałych kontrowersji dotyczących postępowania z graczami klęczącymi podczas hymnu.
– Dzięki globalnemu zasięgowi National Football League ma platformę i okazję, by zainspirować zmiany w całym kraju – powiedział Jay-Z.