15.07.2011 04:47

Internetowa fuzja w Holandii

Dwie największe strony internetowe w Holandii poświęcone piłce nożnej - eredivisielive.nl oraz eredivisie.nl połączyły się by zarabiać jeszcze więcej.

Zmianie uległ przede wszystkim model biznesowy nowego portalu. Reklamy, na których zarabiano dotychczas, stały się mniej eksponowane, bowiem podstawowym źródłem dochodu stały się teraz płatne treści. Kibice płacąc odpowiednią kwotę, mogą obejrzeć wybrany przez siebie mecz ligi holenderskiej w dobrej jakości.

Jest to spowodowane badaniami, które wykazały, że przychody strony nie są adekwatne do jej potrzeb. Jak twierdzi Jan de Vries odpowiedzialny za rozwój treści i działalności serwisu, wyniki finansowe od wprowadzenia nowej formuły przerastają jego najśmielsze oczekiwania. – Widzisz, że akceptacja płacenia zwiększa zawartość serwisu. Widać pod warunkiem, że jakość jest dobra.

Formuła jest prosta – klient, który nie płaci musi przebijać się przez szereg reklam do swojego ulubionego działu. Ponadto musi czekać, aż będzie mógł oglądnąć coś, co "klienci płatni" mają natychmiast.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing