MLS zmienia wytyczne
Major League Soccer zmienił swoje wytyczne handlowe, aby kluby mogły skorzystać ze wsparcia firm bukmacherskich oraz monopolowych.
W znacznym rozluźnieniu ograniczeń w tych kategoriach kluby będą mogły zakładać kioski z zakładami wzajemnymi na stadionach, jeśli zezwalają na to przepisy stanowe, oczywiście we współpracy z licencjonowanym operatorem.
Mogą również tworzyć „pomocnicze programy wokół zakładów sportowych”, takie jak programy omawiające kursy bukmacherskie. Zmiany wchodzą w życie natychmiast.
Ten ruch jest następstwem współpracy MLS z MGM Resorts z początku tego roku.
Według „Front Office Sports”, New York Red Bulls i Philadelphia Union omówili już umowy dotyczące sprzedaży nazw obiektów firmom bukmacherskim. Z kolei DC United zamierza stworzyć zakład bukmacherski w Audi Field.
– Chcemy być postrzegani jako liga progresywna i zapewniać naszym klubom odpowiedni poziom elastyczności – powiedział Fortune Carter Ladd, starszy wiceprezes ds. rozwoju biznesu w MLS. – Nie chcemy być restrykcyjni. Jesteśmy głęboko przekonani, że pomoże to w osiągnięciu nowych przychodów.
Liga chce zapewnić, że takie komercyjne partnerstwa będą kierowane do „odpowiedniej kategorii wiekowej kibiców”, zakazując pojawiania się logo zakładów sportowych i sponsorów alkoholowych na koszulkach dla dzieci, a także na sprzęcie noszonym przez młodzieżowe drużyny. Piłkarze MLS, którzy nie ukończyli 21 lat, również będą objęci tymi regulacjami.