Bundesliga wyznacza do obsługi IMG
Bundesliga International wyznaczyła agencję IMG na swojego wyłącznego globalnego przedstawiciela licencyjnego.
Obie strony będą wspólnie pracować nad: „opracowaniem innowacyjnego programu licencjonowania, aby zapewnić dostęp do ligi konsumentom na całym świecie w dynamiczny i wciągający nowy sposób, poprzez szereg międzynarodowych kanałów dystrybucji i wysokiej jakości kategorie produktów dla mężczyzn, kobiet i dzieci ”.
Robert Klein, dyrektor generalny Bundesligi International, powiedział: – Dostrzeżenie entuzjazmu i profesjonalizmu okazanego przez IMG podczas naszych pierwszych rozmów dostarczyło nam dalszych dowodów na wartość i atrakcyjność Bundesligi na arenie międzynarodowej. Ich doświadczenie, w połączeniu z silną marką, taką jak Bundesliga, stworzy znacznie więcej możliwości licencjonowania, ponieważ współpracujemy w celu zbudowania szerokiej gamy produktów dla fanów.
Oprócz wypracowania nowego źródła przychodów dla niemieckiej ligi piłkarskiej partnerstwo będzie również służyć do sprzedaży marki Bundesligi.
Umowa z IMG pojawia się wkrótce po tym, jak liga otworzyła nowe biura w Pekinie i Nowym Jorku. Wcześniej, bo w 2012 roku, otwarta została placówka w Singapurze.
Bundesliga International została założona w 2017 roku jako spółka zależna od Deutsche Fußball Liga (DFL). Jej zadaniem jest zwiększenie globalnej popularność ligi i ostatecznie zwiększa wartość jej międzynarodowych praw medialnych.
Sprzedaż praw medialnych Bundesligi od sezonu 2020/21 w Azji, obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce będzie stanowiła papierek lakmusową dotychczasowych działań biur.