TikTok zwiększa zaangażowanie w BVB
Niemiecki klub piłkarski Borussia Dortmund stał się kolejnym oficjalnym partnerem platformy TikTok
TikTok to aplikacja mobilna umożliwiająca tworzenie i udostępnianie bardzo krótkich materiałów wideo, która została utworzona przez chińską firmę ByteDance i zdobywa gigantyczną popularność wśród dzieci i młodzieży.
BVB już kilka tygodni temu rozpoczęła współpracę z TikTok, ale teraz kooperacja weszła na wyższy poziom. Umowę partnerską wynegocjowała agencja marketingowa Lagardère Sports.
Klub będzie teraz miał dodatkowy sposób na zaangażowanie swojej bazy fanów poprzez treści reklamowe i promocyjne na platformie, wykraczające poza własny kanał społecznościowy.
Współpraca między Borussią a TikTokiem będzie początkowo prowadzona przez rok, począwszy od spotkania z Schalke, które odbyło się 27 kwietnia. Pozwoli klubowi zwiększyć ekspozycję na rosnącą bazę użytkowników TikTok, która osiągnęła 4,1 miliona użytkowników w Niemczech. TikTok twierdzi również, że stosunek kobiet do mężczyzn korzystających z aplikacji wynosi od 54 do 46, a dzienny czas użytkowania to 39 minut, średnio w ciągu ośmiu codziennych sesji.
Carsten Cramer, dyrektor zarządzający Borussii, powiedział: – Aplikacja wideo TikTok oferuje nam nowe możliwości twórcze, aby umożliwić naszym fanom udział w doświadczeniu BVB i wymianę pomysłów z nimi.
– Tegoroczne letnie tournee BVB w USA będzie można śledzić na TikTok Documenting – dodał.