NBA wykonuje wielki krok
National Basketball Association (NBA) pierwszy raz umożliwi franczyzom sprzedawanie międzynarodowych praw sponsorskich.
Według informacji „Sports Business Journal” program ma wystartować już od nowego sezonu, a jego okres próbny ma potrwać przez trzy lata.
To najprawdopodobniej efekt porozumienia osiągniętego między właścicielami zespołów na ostatnim posiedzeniu rady zarządzającej, zatwierdzając trzyletni test Międzynarodowego Programu Marketingowego, który mógłby na stałe zakończyć kontrolę ligi nad wszystkimi międzynarodowymi umowami sponsorskimi.
Podobno zespoły NBA będą mogły sprzedawać globalne prawa marketingowe dwóm obecnym lub nowym sponsorom spoza USA i Kanady. Obejmuje to wykorzystanie w punktach sprzedaży detalicznej oraz na własnych platformach cyfrowych i społecznościowych sponsorów.
Zarazem sponsorzy będą mogli korzystać wyłącznie z treści innych niż mecze.
Amy Brooks, prezes NBA ds. marketingu i dyrektor ds. innowacji, zaprzeczyła, że decyzja zezwalająca klubom na kontrolowanie globalnego sponsoringu została podjęta wyłącznie po to, by zaoferować im większe możliwości uzyskania przychodów.
Zamiast tego stwierdziła, że program pozwoli zespołom „wykorzystywać globalny zasięg sponsorów zespołu i tworzyć bardziej ukierunkowane treści inne niż mecze”.