Brazylijska piłka zmienia identyfikację
Brazylijska Konfederacja Piłkarska (CBF) zaprezentowała nowy herb. Odświeżony wygląd został ujawniony podczas ceremonii prezentacji nowego prezesa.
Rogerio Caboclo, 46-letni prawnik finansowy, objął stanowisko prezesa Brazylijskiej Konfederacji Piłkarskiej, a jednym z jego pierwszych działań było ujawnienie przeprojektowanego herbu organizacji.
Zarazem zapewnił, iż ma nadzieję, że uda mu się oczyścić obraz organizacji skażonej skandalami. To ma także związek z wdrożeniem nowego oznaczenia CBF. Ma to być dosłowne podejście do działań oczyszczających ciało zarządzające brazylijską piłką nożną.
Mamy zatem bardziej wyrazistą niebieską barwę wokół nazwy CBF, czy też nową czcionkę, która została specjalnie zaprojektowana przez Dalton Maag.
Celem przeprojektowania herbu jest zarazem zwiększenie świadomości marki, powiększenie jej skuteczności w świecie cyfrowym, przy jednoczesnym poszerzeniu wiedzy publicznej na temat wszystkich prac wykonywanych przez CBF.
Nowy herb będzie noszony przez brazylijskie drużyny narodowe od 2020 roku.