Eurosport przygotowuje się do igrzysk w Tokio
Eurosport, oficjalny nadawca igrzysk olimpijskich, pokazał specjalnie zaprojektowaną identyfikację wizualną na Letnie Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020.
„Szukając świeżego i nowoczesnego projektu, łączącego wszystkie dyscypliny, które znajdą się w programie przyszłorocznych igrzysk, zespół Eurosportu inspirował się mangą – unikalnym japońskim stylem komiksów. Logo zawiera elementy identyfikacji wizualnej kanału, kół olimpijskich, a także logotypu igrzysk w Tokio, dzięki czemu łączy wschodnią i zachodnią kulturę, jednocześnie wprowadzając mangę w nową erę” – czytamy w komunikacie prasowym.
– W ubiegłym roku rozpoczęliśmy naszą wspaniałą olimpijską podróż. Możliwość pokazania Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018 pełnym pasji kibicom w całej Europie była dla nas wielkim zaszczytem. Wykorzystaliśmy innowacyjne technologie i nowe sposoby angażowania fanów na wielu platformach, przenosząc igrzyska w całości do przestrzeni cyfrowej, co było kluczowe dla osiągnięcia rekordowej oglądalności. Teraz zawieszamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. Dołożymy wszelkich starań, aby pokazać igrzyska w niespotykanej do tej pory skali, współpracując z wszystkimi partnerami. Będziemy działać jeszcze odważniej i z większym rozmachem, wykorzystując wszystkie serwisy cyfrowe, w tym Eurosport Player, w którym widzowie będą mogli obejrzeć każdą sekundę igrzysk, starty wszystkich sportowców we wszystkich konkurencjach – powiedział JB Perrette, prezydent i CEO Discovery International.
– Eurosport na co dzień pokazuje 70% ze wszystkich dyscyplin z letnich igrzysk olimpijskich, a nasz wspaniały zespół światowej klasy ekspertów wie, jak opowiadać prawdziwie wciągające historie pokazując swoją niezrównaną wiedzę i doświadczenie. Wykorzystany podczas relacji z Pyeongchang Eurosport cube okazał się wielkim sukcesem i zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenie, aby przenieść fanów jeszcze bliżej sportowej akcji – dodał.
– Chcieliśmy, aby nasza identyfikacja wizualna na Tokio 2020 nawiązując do logo Eurosportu stała się niepowtarzalnym symbolem i ukłonem w stronę japońskiej kultury, który będzie rozpoznawalny dla milionów osób śledzących igrzyska w Europie. W ciągu najbliższych 18 miesięcy fani zobaczą, jak te kreacje ożyją w kampaniach marketingowych na drodze do igrzysk olimpijskich i w ich trakcie. Wierzymy, że udało nam się stworzyć dynamiczny projekt, który znakomicie oddaje naturę najważniejszej imprezy sportowej na świecie i trafia w gusta młodego pokolenia widzów – podkreślił z George Aivazoglou, wiceprezes ds. marketingu w Eurosporcie.
W czerwcu 2015 roku Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosił przyznanie pełnych praw do igrzysk olimpijskich Discovery i Eurosportowi na 50 rynkach w latach 2018-2024. W lutym ubiegłego roku, pierwszym dla Eurosportu z pełnymi prawami do transmisji z igrzysk, stacja zanotowała rekordowe wyniki oglądalności.