Manchester City kończy z Nike
Manchester City FC już oficjalnie potwierdził, że kończy współpracę z Nike. O tym media donosiły już od dłuższego czasu.
Nowym sponsorem technicznym będzie Puma. Co ciekawe, kontrakt dotyczy nie tylko piłkarskich mistrzów Anglii, ale i innych klubów w portfolio City Football Group (CFG).
Jednak przede wszystkim, od lipca 2019 roku Puma dostarczy odzież nie tylko dla pierwszego zespołu, ale i dla drużyny kobiet oraz zespołów młodzieżowych.
Według spekulacji niemiecka firma odzieżowa zapłaci za dziesięcioletni kontrakt 650 mln funtów. To by sprawiło, iż byłaby to druga najwyższa umowa ze sponsorem technicznym w Premier League, za Manchesterem United FC i adidasem.
Jak wspomnieliśmy, umowa obejmuje także Melbourne City FC, Gironę FC, Club Atlético Torque oraz ostatni nabytek grupy, czyli Sichuan Jiuniu FC.
– Ta współpraca oznacza początek ekscytującego nowego rozdziału dla City Football Group – powiedział dyrektor wykonawczy CFG, Ferran Soriano. – Nasz związek z Pumą, obejmujący pięć klubów City Football Group na czterech kontynentach, wzniesie model partnerstwa sportowego na prawdziwie globalną skalę, będąc jednocześnie lokalnie istotnym i autentycznym dla fanów na całym świecie.
– Z niecierpliwością czekamy na zbudowanie najbardziej innowacyjnego partnerstwa w piłce nożnej poprzez ponowne zdefiniowanie modelu partnerstwa sportowego zarówno na boisku, jak i poza nim. Chcemy zmaksymalizować wydajność na boisku, a także kulturę piłki nożnej, w takich dziedzinach jak muzyka, gry i moda, aby łączyć i inspirować fanów każdej drużyny – skomentował Bjørn Gulden, dyrektor generalny Puma.