20.01.2019 11:40

Inter wystartował z kampanią „BUU”

FC Inter przy okazji meczu ligowego z US Sassuolo (0:0) wystartował z ważną kampanią społeczną. To konsekwencja niedawnych wydarzeń.

W spotkaniu Serie A rozgrywanym na San Siro przeciwko SSC Napoli względem piłkarza gości Kalidou Koulibably’ego wylała się fala rasistowskich zachowań.

Mecz z Sassuolo miał się odbywać bez udziału kibiców, ale Serie A zgodziła się, by rywalizację mogło obejrzeć około 10 tysięcy dzieci z Mediolanu i okolic.

To też oficjalny start kampanii „BUU” zainicjowanej przez Inter. Chodzi o walkę z rasistowskimi okrzykami, którymi najczęściej jest wspomniane buczenie. „Napisz, nie mów” brzmi jedna z myśli przewodnich. I się zaczęło. Piłkarze, liderzy opinii, celebryci oraz fani demonstrowali własne „BUU” w mediach społecznościowych. Wszystko po to, by dokonać zmiany w pozytywny akronim, czyli „Brothers Universally United”.

– To zmiana z negatywnej na pozytywną. Tego właśnie chcemy od kampanii BUU, napisz, nie mów. Ta kampania chce być solidnym narzędziem przeciwko wszelkim formom dyskryminacji i silnie potwierdza wartości, z którymi Inter utożsamił się przez prawie 111 lat – powiedział prezes klubu Steven Zhang, który pojawia się również w spocie.

„BUU” pojawiło się także na rękawkach koszulek meczowych.

 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński