US Soccer z przełomową umową z VW
US Soccer, organ zarządzający piłką nożną w Stanach Zjednoczonych, ogłosił „przełomowe” partnerstwo z Volkswagenem.
Szacuje się, że kontrakt opiewa na kwotę ośmiocyfrową, oczywiście w skali rocznej. Będzie on obowiązywać do końca 2022 roku.
Na mocy współpracy niemiecki producent samochodów został pierwszym w historii US Soccer partnerem prezentującym.
Jak informuje „SportsBusiness Daily”, to druga najwyższa umowa w historii federacji. Oczywiście po Nike, czyli sponsorze technicznym.
Współpraca z Volkswagenem ma kłaść nacisk na zwiększenie zainteresowania, rozwój zawodników, trenerów i sędziów oraz zwiększenie zaangażowania fanów. Firma ma również finansować programy ukierunkowane na rozwój większej liczby kobiet trenerów w USA.
Firma będzie też partnerem prezentującym Tournament of Nations, międzynarodowego turnieju piłkarskiego kobiet, który odbywa się w Stanach Zjednoczonych w latach, w których nie ma mundialu ani igrzysk olimpijskich.
– Volkswagen będzie jednym z najbardziej aktywnych i widocznych partnerów, jakie kiedykolwiek miała amerykańska piłka nożna, dostarczając nam dodatkowych zasobów na więcej programów, które mogą wpłynąć na rozwój sportu i pomogą w jego rozwoju, a jednocześnie pozwoli nam dotrzeć do większej liczby fanów soccera w całym kraju – powiedział dyrektor generalny i sekretarz generalny US Soccer, Dan Flynn.
Volkswagen będzie się promował na koszulkach treningowych wszystkich reprezentacji podlegających US Soccer. Będzie także korzystać z możliwości promocji na stadionach i ośrodkach treningowych, gdy będą tam ćwiczyć i grać kadry narodowe. Oczywiście, nie może braknąć działań w mediach społecznościowych i cyfrowych organizacji.