Katar rzuca wyzwanie sponsorowi mistrzostw
Katar, gospodarze Mistrzostw Świata FIFA w 2022 roku, rzucili duże wyzwanie sponsorowi wydarzenia, producentowi piwa Budweiser.
Wszystko za sprawą wprowadzenia przez Katar 100-procentowego podatku od alkoholu. Od stycznia mieszkańcy i turyści zapłacą za takie produkty dwa razy więcej. Podobny ruch wykonano także względem wyrobów tytoniowych, napojów energetycznych, czy na… wieprzowinę.
To oznacza dużo wyższe wydatki dla fanów, którzy wybiorą się na mundial. Szacuje się, że będzie to 1,5 mln sympatyków piłki nożnej z całego świata. Co prawda organizatorzy zapewniają, że napoje procentowe będą dostępne w wyznaczonych miejscach, ale nie w przestrzeni publicznej, to zarazem zaznaczono, że picie alkoholu będzie dużo bardziej ograniczone niż w poprzednich turniejach. I ostro karane.
Wiadomo, że Budweiser nawiązał współpracę z agencją Deutsch New York, która ma się skupić na globalnych działaniach marketingowych związanych z piłką nożną. Prawdopodobnie skoncentruje się na katarskich mistrzostwach globu.