Współpraca gigantów. Amazon wsparł Bayern
Potentat na rynku handlu internetowego, Amazon, został nowym partnerem potentata piłkarskiego, FC Bayernu Monachium.
Porozumienie, które weszło w życie jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, początkowo zakłada przygotowanie sklepu na platformie Amazon tylko dla klientów w Niemczech.
To zarazem trzecia oficjalna platforma zakupów online dla Bayernu, obok sklepu klubu i chińskiego Tmall Global. Ci ostatni rozpoczęli współpracę z Bawarczykami w 2015 roku.
Nawiązując partnerstwo z Amazon klub rozszerza cyfrowe opcje sprzedaży. Jest też czwartym klubem piłkarskim kooperującym z potentatem na rynku ecommerce. Wcześniej takie kontrakty parafowały SSC Napoli, Real Betis Balompie oraz RCD Espanyol.
– Naszym celem jest być obecnym tam, gdzie są nasi fani. Rynek Amazon jest bardzo ważny dla handlu elektronicznego w Niemczech. Internetowe miejsca sprzedaży odgrywają ważną rolę w naszej strategii merchandisingu – powiedział Jorg Wacker, członek zarządu Bayernu ds. internacjonalizacji i strategii.