08.10.2018 09:00

Piłka nożna najbardziej medialna

Sześć spośród 20 najbardziej wartościowych marek w świecie sportu na całym świecie pochodzi z angielskiej Premier League.

Analiza została opracowana przy użyciu AI, aby uszeregować komercyjny wpływ posiadaczy praw sponsorskich, analizując punkty danych w zasięgu mediów społecznościowych, ich zaangażowania, występów na boisku i wyszukiwania w internecie.
 
Według badań, na szczycie znajduje się amerykańska liga NBA, przed Realem Madryt i FC Barceloną. Real został zrzucony z piedestału przez NBA po tym, jak sprzedał Cristiano Ronaldo do Juventusu FC.
 
Aż sześć klubów w pierwszej dwudziestce raportu pochodzi z Premier League. Mowa o Manchesterze United FC (6 miejsce), Arsenalu FC (9), Liverpoolu FC (10), Chelsea FC (13) i Manchesterze City FC (18). Sama Premier League znalazła się na piątym miejscu.
 
Piłka nożna jest wiodącym sportem w zestawieniu, z trzynastoma przedstawicielami na jego początku, w tym Ligą Mistrzów UEFA (7) i mistrzostwami świata FIFA (15).
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing