03.09.2018 14:00

Barcelona traci akademię

FC Barcelona nie ma już akademii piłkarskiej w Arabii Saudyjskiej, w związku z wygaśnięciem umowy z tutejszym partnerem.

Jedyną akademię hiszpańskiego klubu w tym kraju prowadził regionalny sponsor FC Barcelony – Fitness Time. Po trzech latach kooperacji umowa nie została jednak przedłużona.

 
Kontrakt obowiązywał od 2015 roku. Sieć siłowni stworzyła na mocy licencji udostępnionej przez klub serię obozów piłkarskich i nadzorowała klubową akademię.
 
Mistrz Hiszpanii ma w swoim portfolio szereg podobnych kontraktów z regionalnymi partnerami, co pozwala na przenoszenie swojej filozofii do innych krajów i wyszukiwanie lokalnych talentów. Partnerzy dbają o zarządzanie szkółkami, a klub przekazuje swoją metodologię pracy i pomaga w rozwoju trenerów.
 
Firma nie zdecydowała się przedłużać umowy z klubem, bowiem planuje prowadzenie akademii pod własnym szyldem. To sieć z silną rozpoznawalnością marki na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej, gdzie posiada 112 obiektów.
 
Barcelona ma 44 akademie na 5 kontynentach. Ich największa koncentracja znajduje się w Ameryce Północnej.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing