02.09.2018 08:00

Finał Ligi Mistrzów w ujęciu Sancheza

Zarówno finał Ligi Europejskiej UEFA, jak i ostateczny mecz tegorocznej Ligi Mistrzów UEFA mają swoją identyfikację wizualną.

Projekt – jak w przypadku finału Ligi Europejskiej (czytaj więcej >>>) zawiera elementy identyfikujące miasto-gospodarza w połączeniu z ikonami charakterystycznymi dla rozgrywek Ligi Mistrzów. Finał "Champions League" w sezonie 2018/2019 odbędzie się w Madrycie na Wanda Metropolitano 1 czerwca 2019 roku.

 
Identyfikacja wizualna w 2019 roku jest pierwszą z serii projektów tworzonych na potrzeby finałów rozgrywek. Choć mają one być różne co roku, z uwzględnieniem lokalnych tradycji, grafiki mają mieć spójną koncepcję przez najbliższe kilka lat.
 
Ilustratorem finału w Madrycie jest Ruben Sanchez – artysta pochodzący z tego miasta. Jego praca oddawać ma energię hiszpańskiej stolicy, z tradycyjnymi dla niej motywami. Głównym elementem jest zatem kot (to jeden z przydomków tutejszych mieszkańców), chulapo (tradycyjny strój), gitara, niedźwiedź i poziomka (z herbu Madrytu), różne miejskie budynki oraz rzeka Manzanares.
 
Niebieska paleta kolorów Ligi Mistrzów została uzupełniona akcentem inspirowanym intensywnym zachodem słońca w Madrycie, zwanym "candilazo". 
 
Nowa tożsamość marki została opracowana we współpracy z marketingowym partnerem UEFA, firmą TEAM Marketing AG, ilustratorem Rubenem Sanchezem i agencją brandingową DesignStudio.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing