24.07.2018 07:43

London Stadium na dłużej

Prawie pół miliona funtów kosztowały poszukiwania sponsora dla stadionu West Hamu United FC.

Obiekt funkcjonuje obecnie pod nazwą London Stadium i nic nie wskazuje na to, że może się to zmienić, choć jego operator aktywnie poszukuje sponsora tytularnego. Mówiło się o potencjalnej inwestycji firmy Vodafone lub Mahindra, ale do transakcji nie doszło.

 
Zatrudnienie dwóch agencji zajmujących się marketingiem sportowych kosztowało już 450 tysięcy funtów. Choć kwota wydaje się niewielka, to rocznie stadion przynosi do 20 milionów funtów strat, co wykazał niedawno przeprowadzony audyt.
 
Nieoficjalnie mówi się, że jeśli osoby odpowiedzialne za parafowanie umów nie obniżą oczekiwań finansowych, pozyskanie sponsora będzie bardzo trudne. Rynek sponsoringu w Wielkiej Brytanii jest bardzo delikatny, ze względu na Brexit. Podpisywanie umów długoterminowych jest zatem utrudnione.
 
Według wspomnianego wyżej audytu, wartość nazwy obiektu wycenia się na niespełna 5 mln funtów rocznie.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing