08.07.2018 09:55

Mediapro rejestruje VAR

Hiszpańska agencja Mediapro zarejestrowała frazę "VAR" jako markę na terenie całej Europy. Co to oznacza?

Francuski serwis informacyjny "La Informacion" oznajmił, że agencja Mediapro po raz pierwszy zarejestrowała markę Video Assistant Referee w styczniu, a 31 maja otrzymała od Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej pozwolenie na używanie marki VAR przez dekadę.
 
Rejestracja marki miała zostać przyznana w dwóch wersjach – z logo Mediapro i bez takiej grafiki.
 
Co ciekawe, według brazylijskiego serwisu Machina do Esport istnieje sześć znaków towarowych zarejestrowanych pod nazwą VAR, ale żaden z nich nie ma związku ze wspomaganiem sędziów piłkarskich technologią wideo. Mowa bowiem o holenderskiej firmie używającej takiego akronimu dla marki zboża, czy norweskiej sprzedającej produkty mleczne.
 
LaLiga uzgodniła z Hiszpańską Federacją Piłki Nożnej, że system VAR będzie używany w tych rozgrywkach od przyszłego sezonu. Mediapro ma dostarczyć tę technologię, a operator ligi poniesie koszty jego wdrożenia. Mediapro będzie także ofijalnym dostawcą systemu dla portugalskiej Primeira Liga i meksykańskiej Liga MX.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing