Dacia kreatywnie wspiera Udinese
Marka samochodów Dacia od kilku lat wspiera Udinese Calcio. Włoski oddział firmy zasłynął z niestandardowych działań promocyjnych.
Świadkami takowej byliśmy pod koniec sezonu 2017/18 Serie A TIM. Mecz ligowy zamieniono w największą w historii aukcję na żywo. Każdy fan mógł złożyć ofertę i nabyć jedną z jedenastu koszulek, w których grali piłkarze Udinese.
Co ciekawe, były to byłe trykoty od jedenastu kibiców, które można było kupić w internecie za kilka euro. Aby zwiększyć ich wartość, Dacia zebrała stroje i, jako sponsor Udinese, pozwoliła zawodnikom je założyć. Po raz pierwszy w historii zespół grał w 11 różnych trykotach, dzięki czemu mecz z Lazio stał się jedynym w swoim rodzaju.
W ten sposób koszulki błyskawicznie stały się przedmiotami kolekcjonerskimi. Umieszczono je na aukcjach w czasie rzeczywistym na platformach cyfrowych. W rolę aukcjonera wcieliła się legenda włoskiego futbolu, Ciro Ferrara. Wartość trykotów wzrosła o ponad 1000%, a wpływy pomogły właścicielom koszulek w finansowaniu ich projektów. „Ponieważ Dacia zawsze daje ludziom więcej, niż się spodziewają” – jak brzmi hasło firmy.