12.06.2018 15:18

Barcelona bierze sprawy w swoje ręce

Hiszpańska FC Barcelona ogłosiła utworzenie nowej firmy, która będzie zarządzać jej licencjami i prawami marketingowymi.


Barça Licensing and Merchandising (BLM), która jest w całości własnością mistrza Hiszpanii, przejmie kontrolę nad tymi prawami od sezonu 2018/2019. Poprzednio były one zarządzane przez spółkę należącą do Nike – FCBMerchandising – z którą umowa wygasa 1 lipca bieżącego roku.

 
Klub twierdzi, że taki ruch zwiększy rentowność, da klubowi bezpośrednią kontrolę nad marką i wpłynie na innowacyjne podejście do klienta.
 
Obecna działalność handlowa "Dumy Katalonii" opiera się na trzech sklepach własnych, piętnastu licencjonowanych, 328 licencjobiorcach i ponad 250 pracownikach. Według ekonomistów, ponad 7 tysięcy produktów przyczynia się do zanotowania rocznych obrotów na poziomie ok. 65 milionów euro.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing