10.06.2018 14:04

Rallycross drastycznie się zmieni

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zatwierdziła koncepcję przekształcenia World Rallycross Championship (World RX) w serię wyścigów samochodów elektrycznych.


Do takiej zmiany mogłoby dojść już od 2020 roku. Warto dodać, że już w lutym FIA potwierdziła taki plan, a światowa rada organu zgodziła się na ogólny zarys przepisów sportowych w nowej serii.

Seria będzie zawierała od 12 do 14 wyścigów w sezonie, a weekendy wyścigowe pozostaną identyczne z obecnym formatem, który obejmuje sesję treningową, cztery eliminacje kwalifikacyjne, dwa półfinały i jeden finał.

Nadal będą mogły startować zespoły producentów oraz prywatne. Ci drudzy będą mogli homologować własne samochody, korzystając z tej samej baterii oraz podwozia co wszyscy konstruktorzy. Zarazem będą mogli zaprojektować własne podwozie.

FIA potwierdziło, że ​​Williams został wyznaczony na jednego dostawcę baterii dla Electric World Rallycross Championship, a Oreca będzie dostawcą pojedynczych podwozi opartych na karbonowym monokoku. Obie umowy będą realizowane od 2020 do 2023 roku.

Zespoły będą montować własne układy napędowe. Zarazem pozostanie napęd na cztery koła.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński