Rallycross drastycznie się zmieni
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zatwierdziła koncepcję przekształcenia World Rallycross Championship (World RX) w serię wyścigów samochodów elektrycznych.
Do takiej zmiany mogłoby dojść już od 2020 roku. Warto dodać, że już w lutym FIA potwierdziła taki plan, a światowa rada organu zgodziła się na ogólny zarys przepisów sportowych w nowej serii.
Seria będzie zawierała od 12 do 14 wyścigów w sezonie, a weekendy wyścigowe pozostaną identyczne z obecnym formatem, który obejmuje sesję treningową, cztery eliminacje kwalifikacyjne, dwa półfinały i jeden finał.
Nadal będą mogły startować zespoły producentów oraz prywatne. Ci drudzy będą mogli homologować własne samochody, korzystając z tej samej baterii oraz podwozia co wszyscy konstruktorzy. Zarazem będą mogli zaprojektować własne podwozie.
FIA potwierdziło, że Williams został wyznaczony na jednego dostawcę baterii dla Electric World Rallycross Championship, a Oreca będzie dostawcą pojedynczych podwozi opartych na karbonowym monokoku. Obie umowy będą realizowane od 2020 do 2023 roku.
Zespoły będą montować własne układy napędowe. Zarazem pozostanie napęd na cztery koła.