F1 rozpędza się
Zdecydowanie po przejęciu Formuła 1 przez Liberty Media machina marketingowa i PR-owa serii zaczęła się rozkręcać.
Kolejny krok został poczyniony. Otóż podpisano umowę z Fanatics. Firma zostanie wyłącznym partnerem handlowym F1 w weekendy wyścigowe oraz w internecie.
Okresu na jaki parafowano umowę nie ujawniono, ale swój bieg rozpoczęła z dniem podpisania. Oczekuje się, że partnerstwo przyspieszy rozwój działu licencjonowanych produktów konsumenckich F1 i stworzy uproszczoną, wielokanałową ofertę handlową dla fanów.
Fanatics mają już zawarte partnerstwa z National Football League, Major League Baseball, National Basketball Association, National Hockey League, NASCAR i Major League Soccer, a także z klubami piłkarskimi, takimi jak Manchester United, Real Madryt, Borussia Dortmund i Manchester City.
Dzięki umowie zawartej z F1, Fanatics zaoferuje szerszą gamę produktów premium z oznaczeniami samej serii, jak i dziesięciu uczestniczących w niej zespołów.
Sean Bratches, dyrektor zarządzający ds. operacji komercyjnych w F1, powiedział: – Podczas każdego Grand Prix przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania, które sugerują, że fani szukają bardziej sprawnego doświadczenia w sprzedaży detalicznej. Jesteśmy przekonani, że to partnerstwo poprawi jakość zakupów na Grand Prix.