Marketingowy eksperyment w Anglii
FA testować będzie nowe rozwiązania marketingowe mające zrewolucjonizować przekaz telewizyjny meczów piłkarskich. Zmiany obejmą bandy reklamowe.
Nowa technologia – nazwana roboczo "Digital Replacement Advertising" – ma pokazywać reklamy na bandach okalających boisko w zależności od kraju, w którym przekaz telewizyjny jest dystrybuowany. Oznacza to, że wyświetlane napisy będą dostosowane do lokalnych odbiorców.
Pomysł zrealizowany przez fiński Supponer oparty jest na konstrukcji cyfrowego aparatu fotograficznego. Rozpowszechni on dynamiczne reklamy na statycznej planszy.
Przykładowo – widz siedzący przed telewizorem w Anglii zobaczy reklamy angielskiego piwa, bądź innych produktów dostępnych tylko w Wielkiej Brytanii. Analogicznie mieszkaniec innego kraju widział będzie promocje produktów, które kupić może w swoim otoczeniu. Rozwiązanie o tyle ciekawe, że wyeliminuje problemy z niespójnym prawem, jakie często się pojawiają podczas transmisji na żywo (jak choćby pokazywanie logo firm bukmacherskim na terenie Polski).
Dotychczas idea znalazła zastosowanie tylko raz – w meczu reprezentacji Anglii z Ghaną. Wkrótce mają rozpocząć się szersze testy.