Federacje docenione przez UEFA
Podczas warsztatów marketingowych KISS w Paryżu UEFA rozdała nagrody dla krajowych federacji. To wyróżnienie za różnorodne inicjatywy marketingowe.
Tak prezentują się zwycięzcy:
Najlepsza społeczna kampania medialna: Duński Związek Piłki Nożnej (DBU) – Wideo przechodziło od zwykłego meczu do lat 15 aż do spotkania w głównych rozgrywkach. DBU zaprezentowało kibiców, muzykę, reprezentacyjne koszulki, a także banery reklamowe w wideo, w którym jako maskotka wystąpił duński skrzydłowy Martin Jørgensen. W pierwszych 24 godzinach wideo na YouTube zobaczyło 90 852 użytkowników, a po tygodniu pół miliona z ponad 40 krajów – podaje UEFA.
Najlepszy program lojalnościowy: Francuski Związek Piłki Nożnej (FFF) – wprowadzony w zycie 29 marca br. Priorytetami programu jest rozpoznanie, nagradzanie oraz ochrona lojaloności kibica. Liczy się również rozwój wizerunku i relacji biznesowych FFF, a także zwiększenie wiedzy klienta poprzez interakcję FFF z fanami.
Najlepsza strategia marki: Walijski Związek Piłki Nożnej (FAW) – stworzenie własnej marki przez FAW, która debiutowała na meczu eliminacji UEFA EURO 2012 przeciwko Anglii w Cardiff, minionego marca. Duża kampania sprawiła, że na stadionie pojawił się komplet 72 000 widzów. Wyprzedany był także nowo powstały klub hospitality FAW, nazwany Klubem 1875, czyli po roku założenia FAW. Od tamtej pory do programu członkowskiego zgłosiło się 50 000 kolejnych członków.
Najlepsza aktywność sponsorska: Szwedzki Związek Piłki Nożnej (SvFF) – Energifonden (Fundusz Energii) jest wspólnym programem stworzonym przez SvFF oraz krajowego dostawcę energii E.On. SvFF zachęca do rozwoju klubów na poziomie amatorskim na bardziej wiejskich obszarach. W końcu narodził się Fundusz Energii i do dzisiaj zasponsorował 113 klubów. Wiele z nich oszczędza corocznie na energii około 40-50 procent. To oznacza, że więcej jest środków na zawodników i rozwój klubu.
Najlepsza promocja kibiców: Angielski Związek Piłki Nożnej (FA) – Poza stadionem na trzy godziny przed wrześniowym meczem eliminacyjnym UEFA EURO 2012 z Walią na Wembley została stworzona strefa dla kibiców, gdzie można było grać w piłkę nożną pięcioosobową. Akcja skierowana była do rodzin, aby dzieci mogły poczuć atmosferę spotkania, a także wziąć udział w wielu atrakcjach. Wśród najciekawszych zajęć były takie jak najsilniejsze kopnięcia piłki, malowanie twarzy, nadmuchiwane boisko, konkursy, taniec uliczny, rejestracja kibiców reprezentacji Anglii oraz możliwość zrobienia sobie zdjęcia z Fabio Capello
Specjalna nagroda od jury: Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) – za stworzenie nowoczesnej koncepcji logo i rozwój programu lojalościowego dla kibiców.
Specjalne wyróżnienia: Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB) – za inicjatywy związane z lojalnością sędziów oraz rozwój piłki nożnej kobiet, Holenderski Związek Piłki Nożnej (KNVB) – za innowacyjne podejście w segmentacji grup docelowych, Izraelski Związek Piłki Nożnej (IFA) – za zintegrowanie kampanii marketingowej z muzyką, Irlandzki Związek Piłki Nożnej (FAI) – za najbardziej profesjonalne i wysokiej jakości nagrody marketingowe i entuzjazm z jakim przyjął inicjatywę rozdania nagród KISS.