Rakuten wspiera J.League
J. League, czyli japońska profesjonalna liga piłki nożnej, z zadowoleniem przyjęła zawarcie kontraktu z Rakuten, gigantem handlu elektronicznego.
Firma ma pomóc rozgrywkom zcentralizowwać proces operacji związanych z merchandisingiem.
Kontrakt, który parafowano na okres dwóch i pół roku, obejmuje między innymi otwarcie nowego sklepu internetowego. Docelowo produkty miałyby pojawić się przy okazji meczów elitarnej Nippon Professional Baseball.
Obecnie kluby indywidualnie zajmują się sprzedażą i dystrybucją gadżetów klubowych, ale to ulegnie zmianie w lipcu. To wtedy wystartuje wspomniany sklep internetowy, w którym nabyć będzie można towary związane z 54 klubami występującymi na trzech najwyższych poziomach rozgrywkowych.
To porozumienie jest trzecim i ostatnim filarem strategii rozwoju. Pozostałymi była sprzedaż praw medialnych serwisowi DAZN oraz pozyskanie sponsora tytularnego, którym została firma ubezpieczeniowa Meiji Yasuda Life.