Rakuten wspiera J.League
J. League, czyli japońska profesjonalna liga piłki nożnej, z zadowoleniem przyjęła zawarcie kontraktu z Rakuten, gigantem handlu elektronicznego.

Firma ma pomóc rozgrywkom zcentralizowwać proces operacji związanych z merchandisingiem.
Kontrakt, który parafowano na okres dwóch i pół roku, obejmuje między innymi otwarcie nowego sklepu internetowego. Docelowo produkty miałyby pojawić się przy okazji meczów elitarnej Nippon Professional Baseball.
Obecnie kluby indywidualnie zajmują się sprzedażą i dystrybucją gadżetów klubowych, ale to ulegnie zmianie w lipcu. To wtedy wystartuje wspomniany sklep internetowy, w którym nabyć będzie można towary związane z 54 klubami występującymi na trzech najwyższych poziomach rozgrywkowych.
To porozumienie jest trzecim i ostatnim filarem strategii rozwoju. Pozostałymi była sprzedaż praw medialnych serwisowi DAZN oraz pozyskanie sponsora tytularnego, którym została firma ubezpieczeniowa Meiji Yasuda Life.

Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
Ile wart jest Cristiano Ronaldo? Analiza sukcesu marketingowego Portugalczyka
Według badania IPAM (Portugalski Instytut Administracji i Marketingu) marka CR7 osiągnęła w 2025 roku rekordową wartość



