Rewolucyjna strategia Eurosportu?
Discovery Communications i Eurosport zaprezentowali strategię programową na okres przed przyszłorocznymi Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi.
Przypomnijmy, iż w 2018 roku impreza odbędzie się w koreańskim Pjongczang. Eurosport zamierza relacjonować dyscypliny olimpijskie przez cały rok.
Igrzyska będą transmitowane na należących do Discovery, powszechnie dostępnych kanałach bezpłatnych w Szwecji (Kanal 5), Norwegii (TV Norge) i Niemczech (Eurosport 1 i DMAX) w ramach ekskluzywnych relacji przygotowywanych przez Eurosport.
Podczas imprezy Eurosport pokaże ponad 100 wydarzeń na żywo i na życzenie, udostępniając transmisje na wszystkich urządzeniach i w dowolnym momencie. Tym samym igrzyska w Pjongczang w 2018 roku nabiorą na terytorium Europy najbardziej cyfrowego wymiaru w historii – każda chwila turnieju będzie rejestrowana, a kibice będą mogli dzielić się wrażeniami na należących do Discovery stronach internetowych (w tym Eurosport.com) i platformach społecznościowych.
– Chcemy zrewolucjonizować sposób relacjonowania igrzysk olimpijskich i zwiększyć zaangażowanie widzów w Europie. Jako firma skupiona wokół osiągania określonych celów, Discovery podziela wartości symbolizowane przez igrzyska olimpijskie i z ogromną radością przedstawia towarzyszące im fascynujące historie o ludzkiej ambicji, poświęceniu i sportowych dokonaniach. Discovery i Eurosport chcą utrzymać swoją reputację, wyznaczając trendy w branży medialnej i zapewnić widzom możliwość obserwowania każdej sekundy igrzysk z różnych perspektyw. Zaoferujemy kibicom coś zupełnie nowego – możliwość śledzenia ich ulubionych sportowców, dyscyplin i zawodów, na których naprawdę im zależy – mówi JB Perrette, prezes i CEO Discovery Network International.
W okresie przed igrzyskami i podczas samej imprezy oferta programowa Eurosportu będzie obejmowała zarówno długie, jak i krótkie formy. Jej podstawę będą stanowiły cztery filary:
• Relacje na żywo: Transmisje z igrzysk, a także dyscyplin olimpijskich przed najważniejszą imprezą obejmą wszystkie najważniejsze momenty.
• Innowacje: Wykorzystanie najnowszych technologii, takich jak VR i augmented reality, w celu dotarcia do nowych i młodszych widzów.
• Ludzie: Nowa, jeszcze bardziej autentyczna narracja z udziałem największych postaci i ekspertów ze świata sportu, która zbliży kibiców do ich sportowych idoli i siebie nawzajem.
• Atmosfera: Ponieważ Pjongczang to dla części kibiców nieodkryta destynacja, pojawią się specjalne programy poświęcone kulturze Korei Południowej.
– Możliwość pokazania każdej chwili igrzysk ma kluczowe znaczenie, biorąc pod uwagę oczekiwania kibiców i nacisk, jaki Eurosport kładzie na relacje na żywo. O naszej ambicji świadczy fakt, że zaprezentujemy więcej niż którykolwiek nadawca w historii dzięki ekskluzywnemu dostępowi do miejsc zmagań sportowców i strategii programowej, której podstawę stanowią cztery filary: relacje na żywo, innowacje, ludzie i atmosfera – dodaje Peter Hutton, CEO Eurosport
Przypomnijmy, że Discovery Communications dysponuje wyłącznymi prawami multimedialnymi na terytorium 50 krajów w Europie do igrzysk olimpijskich organizowanych w latach 2018-2024, o czym poinformowała wspólnie z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim w czerwcu 2015 r.