Postudiuj \”LeBronJamesowanie\”
Jednym z fenomenów LeBrona Jamesa jest fakt, że częściej niż o jego ogromnych umiejętnościach koszykarskich rozmawia się na temat jego człowieczeństwa.
Analizę zachowania i wizerunku koszykarza Miami Heat przeanalizowała jedna z najlepszych szkół biznesowych w Stanach Zjednoczonych – Harvard Business School w Bostonie.
– Przez 80. minut uczniowie omawiają Jamesa i jego markę, a podczas debaty wyróżniają najlepsze elementy marketingu. Studium pozwoli okreslić cienką linię, między sukcesem a porażką w marketingu gwiazd sportu – mówi Shira Springer, reporterka "The Boston Globe".
– Kiedy przedstawiciele placówki skontaktowali się z nami byłem w szoku. To ogromna promocja – stwierdził Maverick Carter, przyjaciel Jamesa z dzieciństwa, a obecnie jego partner biznesowy.
Jednym z wykładowców na tej uczelni jest była piłkarka – Anita Elberse – która dba o możliwość zbadania "celebritymarketingu", jak sama to określa. Dzięki temu – prócz Jamesa – studenci poznać mogą kulisy pracy Lady Gagi, Realu Madryt, Marii Sharapovej, ligowców z NFL, czy aktorów i piosenkarzy.
To pomysł dobry głównie dlatego, że marka sportowców zmienia się zdecydowanie częściej, niż popularność międzynarodowych korporacji jak Coca-Cola, czy Nike. Marketerzy muszą mieć wiedzę, jak radzić sobie z gwałtowną zmianą wizerunku w opinii publicznej, przy jednoczesnym zachowaniu poczucia, co dana postać sobą reprezentuje.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Jak miliarder zbudował największy na świecie turniej tenisowy (na środku pustyni)?
Prawie 500 tysięcy osób przyjechało do kalifornijskiej Doliny Coachella, około 15 minut od Palm Springs, by słuchać muzyki i jeść wykwintne jedzenie, ale tłumy mają też oglądać tenis światowej klasy na Indian Wells.



