21.11.2011 12:45

Media społecznościowe w piłce nożnej

Choć może pochwalić się większą ilością fanów niż mieszkańców ma Polska, to pozycja Cristiano Ronaldo w roli króla mediów społecznościowych jest zagrożona.

Piłkarz Realu Madryt ma 5 milionów fanów na Twitterze i 35 milionów przyjaciół na Facebooku. Jego największy rywal – Leo Messi – ma 28 milionów znajomych na portalu stworzonym przez Marka Zuckerberga. Obaj zawodnicy stale walczą o powiększanie grona swoich fanów. W jaki sposób?

Portugalczyk ma już swoje konto na chińskim serwisie społecznościowym Tencent. Jego konto w pierwszym tygodniu działalności śledziło ponad milion użytkowników. Azja to pożądany kierunek promocji także w przypadku argentyńczyka, który od dawna ma swoje konto na chińskiej odmianie Twittera, ostatnio rozpoczął ćwierkanie na jego pierwotnej odmianie, a niedawno otrzymał od firmy odzieżowej swoje własne logo.

– Facet może mieć dwa lub piętnaście milionów wyznawców, ale to nie znaczy, że ma pozytywny wizerunek – twierdzi Yuri Morejon, dyrektor firmy "Comunicas es Ganar" badającej tempo rozwoju mediów społecznościowych i ich wpływ na sport. – Wartość gracza, a mam na myśli jego wartość w euro, nie zależy tylko od jego gry, ale od popularności, jaką zapewni klubowi. Internet daje tutaj ogromne pole do działania – dodał.

Badania wykazały, że w przypadku ligi hiszpańskiej największą wartość w budowaniu wizerunku ma Cesc Fabregas na Twitterze i Iker Casillas na Facebooku. – Dobrym przykładem były przeprosiny Fredericka Kanoute i Fabregasa na Twitterze. Bezpośrednio, bez pośredników i z wglądem dla całego świata – mówi Morejon.

Dodatkowo zwraca uwagę na fakt, że piłkarze mogą dzięki mediom społecznościowym utrzymać się w świecie wielkiej piłki nożnej także wtedy, gdy nie mają szans na grę. Przykładem ma być Esteban Granero.

Poniżej znaleźć można pierwszą dziesiątkę zawodników z ligi hiszpańskiej o największej ilości fanów:

1) Cristiano Ronaldo (Real Madryt): Facebook (35 mln), Twitter (5 mln)

2) Lionel Messi (FC Barcelona): Facebook (26 mln)

3) Kaka (Real Madryt): Facebook (11,7 mln), Twitter (6.6 mln)

4) Andres Iniesta (FC Barcelona): Facebook (8 mln), Twitter (1,8 mln)

5) Gerard Pique (FC Barcelona): Facebook (3 mln), Twitter (1,5 mln)

6) Carles Puyol (FC Barcelona): Facebook (1,7 mln), Twitter (1,6 mln)

7) Mesut Ozil (Real Madryt): Facebook (3,3 mln), Twitter (7,5 tys)

8) Iker Casillas (Real Madryt): Facebook (3,2 mln)

9) David Villa (Barcelona): Facebook (3,1 mln)

10) Arda Turan (Atletico Madryt): Facebook (1,9 mln), Twitter (21 tys).

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing