Pierwszy regionalny sponsor mundialu
Międzynarodowa Federacja Piłkarska (FIFA) poinformowała o zawarciu kontraktu z pierwszym w historii sponsorem regionalnym piłkarskich mistrzostw świata.
To miano przypadło firmie Alfa-Bank. Rozpocznie ona kampanie sponsorskie w Rosji oraz całej Europie, które będą skoncentrowane na Mistrzostwach Świata FIFA w 2018 roku oraz przyszłorocznym Pucharze Konfederacji FIFA. Obie imprezy ugości Rosja.
Alfa-Bank skorzysta również z ekspozycji w trakcie meczów na bandach reklamowych. Dodatkowo dostanie pulę biletów do rozdysponowania w ramach konkursów i promocji związanych z turniejami.
Petr Aven, członek zarządu firmy, przyznał, że jednym z celów będzie „zapewnienie usług bankowych dla kibiców na najwyższym poziomie”. Dodał również, iż umowa powinna przyczynić się do pozyskania nowych klientów.
FIFA zmodernizowała swoją politykę sponsorską na turnieje mistrzowskie w 2018 i 2022 roku. Wydarzenia będą mogli wspierać czterej regionalni partnerzy z pięciu regionów: Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu i Azji. Będą oni na trzecim szczeblu piramidy sponsorskiej. Pozostałe dwa pozostają bez zmian.