14.11.2011 23:04

W United zamieniają srebro w złoto

Manchester United zrobił wiele, aby zarobić w ciągu ostatnich siedmiu lat. \"Czerwony Diabły\" to obecnie maszynka do robienia pieniędzy.

\"\"Mistrz Anglii to obecnie marka pożądana na rynku reklamowym bardziej niż Coca-Cola, czy Microsoft. Wyżej w hierarchii są tylko Google, Apple, BBC, Dyson i Facebook.

Klub, którego wartość w 2005 roku szacowano na 197 milionów funtów w ciągu sześciu lat mocno ewoluował. Teraz cena rynkowa Manchesteru United wzrosła do 412 milionów.

Drużyna ma na chwilę obecną 20. oficjalnych partnerów – m.in. koncern odzieżowy Nike, koncern motoryzacyjny Audi, czy linie lotnicze Turkish Airlines i winnicę Casilliero del Diablo.

Jednak prawdziwym podsumowaniem budowy potęgi Manchesteru United jest obecność sponsorów na koszulkach. Finansowy gigant Aon zapłacił około 20 milionów funtów za cztery lata promocji swojego logo na koszulkach. To wzrost o 9990% w stosunku do roku 1992 i 200 tysięcy funtów płaconych przez producenta elektroniki – firmę Sharp.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing