01.11.2011 14:10

Castrol stawia na piłkę nożną

Znany producent olejów silnikowych z każdym miesiącem zyskuje coraz większą popularność wśród fanów piłki nożnej na całym świecie.

Anthony Scammell, doradca firmy Castrol, opowiedział w jednym z ostatnich wywiadów jak zmienia się sponsoring sportowy. Castrol jako marka bezpośrednio nie związana z piłką nożną, chce, aby jej nazwa była utożsamiana z wartościami jakie niesie ze sobą ten sport.

Castrol nie poprzestał jedynie na sponsorowaniu drużyn piłkarskich i umieszczaniu swojego logotypu na stadionach całego świata. Firma stworzyła jedyny w swoim rodzaju Castrol Index, który umożliwia kibicom analizę statystyk związanych z zawodnikami i drużynami. Dzięki temu Castrol dociera do dużo większego grona odbiorców i zaczyna być kojarzony bezpośrednio z piłką nożną.

Scammell stwierdził, że stare sposoby reklamy przestały się już sprawdzać i podał przykład restauracji McDonald, która jest jednym z głównych sponsorów Euro 2012, ale oprócz publikowania swojego loga prowadzi dodatkowe programy, które mają trafić do grupy bezpośrednio zainteresowanych działalnością firmy, czyli do rodziców z dziećmi (program ”Dziecięca eskorta”).

Marka, która będzie umiała nawiązać i wykorzystać dialog z kibicami z całą pewnością wiele zyska – nawet jeśli nie jest firmą odzieżową bądź kompanią piwowarską, które w naturalny sposób są partnerami różnych dyscyplin sportowych. 

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing