Castrol stawia na piłkę nożną
Znany producent olejów silnikowych z każdym miesiącem zyskuje coraz większą popularność wśród fanów piłki nożnej na całym świecie.
Anthony Scammell, doradca firmy Castrol, opowiedział w jednym z ostatnich wywiadów jak zmienia się sponsoring sportowy. Castrol jako marka bezpośrednio nie związana z piłką nożną, chce, aby jej nazwa była utożsamiana z wartościami jakie niesie ze sobą ten sport.
Castrol nie poprzestał jedynie na sponsorowaniu drużyn piłkarskich i umieszczaniu swojego logotypu na stadionach całego świata. Firma stworzyła jedyny w swoim rodzaju Castrol Index, który umożliwia kibicom analizę statystyk związanych z zawodnikami i drużynami. Dzięki temu Castrol dociera do dużo większego grona odbiorców i zaczyna być kojarzony bezpośrednio z piłką nożną.
Scammell stwierdził, że stare sposoby reklamy przestały się już sprawdzać i podał przykład restauracji McDonald, która jest jednym z głównych sponsorów Euro 2012, ale oprócz publikowania swojego loga prowadzi dodatkowe programy, które mają trafić do grupy bezpośrednio zainteresowanych działalnością firmy, czyli do rodziców z dziećmi (program ”Dziecięca eskorta”).
Marka, która będzie umiała nawiązać i wykorzystać dialog z kibicami z całą pewnością wiele zyska – nawet jeśli nie jest firmą odzieżową bądź kompanią piwowarską, które w naturalny sposób są partnerami różnych dyscyplin sportowych.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
NFL znowu na stadionie Bayernu Monachium
NFL ponownie zawita na Allianz Arena, gdzie zostaną rozegrane mecze sezonu zasadniczego w latach 2026 i 2028. To oznaka zacieśnienia współpracy Niemców z Amerykanami.