Neuer popełnił drogi błąd?
Manuel Neuer, bramkarz piłkarskiej reprezentacji Niemiec oraz FC Bayernu Monachium, popełnił znaczącą gafę PR-ową w wywiadzie dla „Kickera”.
Dziennikarz zadał piłkarzowi pytanie, na które Niemiec nie umiał zbytnio odpowiedzieć. A było to tak: „Kiedy popatrzeć na twoich partnerów komercyjnych, Adidasa, Coca-Colę, Allianza i Sony, widać jasno, że jesteś wielką gwiazdą. Co chciałbyś reprezentować, jako ich komercyjny partner?”.
Sportowiec miał odpowiedzieć: „Wybieram partnerów, za których mogę ręczyć. Muszą mi odpowiadać. Allianz na przykład jest wsparciem, podobnie jak ja jako bramkarz. Coke Zero ma na celu zero, czyli to, co ja chcę osiągnąć stojąc w bramce. Sony oznacza jakość wizerunku i to także jest niezbędne dla mnie”.
W Niemczech rozgorzała dyskusja. Nie brakuje w niej ironicznych wypowiedzi w stylu tej, którą wygłosił Micky Beisenherz, dziennikarz „Sterna”: „To cudowne, że Neuer odpowiada tak spontanicznie i oryginalnie.”
Zresztą „Stern” wytyka „Kickerowi” wątpliwą etyczność działań. W ocenie magazynu najlepiej sprzedające się pismo piłkarskie miało intencje pokazania partnerów zawodnika w jak najlepszym świetle. Wyszło zabawnie.
Teraz trwa przepychanka. Przedstawiciele piłkarza zapewniają, iż nie doszło tu do „ustawki”. Całość dość trafnie podsumował redaktor naczelny „Kickera”, Jorg Jakob, iż komercyjne kontrakty to normalność w obecnym świecie futbolu, a nie uznawanie ich to hipokryzja.