Ile muszą zapłacić sponsorzy igrzysk?
Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku poinformowali firmy ile będą musiały zapłacić za możliwość reklamowania się.
Za najwyższy pakiet, o nazwie „Złoty” lub „Globalny Partner”, należy wyłożyć minimum 110 milionów euro. Zyskuje się w zamian pełen pakiet korzyści.
Drugi poziom określono tytułem „Partner Oficjalny”. Tu koszt jest mniejszy, bo zaczyna się od 43,9 milionów. Jednak też i korzyści będą mniejsze.
Z kolei za trzeci szczebelek, czyli „Wsparcie Oficjalne” należy zapłacić od 10 do 22 milionów euro.
Plany ambitne, tym bardziej że o ile Londyn 2012 mógł się cieszyć rekordowymi wpływami, około 1,3 miliarda euro, to już Rio 2016 prawdopodobnie osiągnie poziom 860 milionów.
Przy okazji Tokio 2020 ważnym aspektem będzie na pewno podjęcie walki z tak zwanym ambush marketingiem. To będzie jeden z istotniejszych aspektów ważących kwoty, które mogą wpłynąć na konta od sponsorów.