19.05.2014 06:22

Social media coraz ważniejsze

Okazuje się, że znaczenie mediów społecznościowych dla świata sportu jest coraz większe. Dowodem mogą być wyniki najnowszych brytyjskich badań na kibicach.

Żyjemy w czasach, w których media społecznościowe typu Facebook czy Twitter powoli zaczynają dominować nad mediami tradycyjnymi. Dowodem potwierdzającym tę tezę mogą być wyniki badań przeprowadzonych przez firmę IMG Consulting.

Okazuje się, że z mediów społecznościowych bardzo chętnie korzystają osoby w wieku od 16-29 lat czyli bardzo cenna grupa wiekowa ze względu na jej dużą podatność na konsumpcyjny tryb życia. Zbliżając się do powiązań ze sportem zaznaczyć trzeba, że aż 35% ankietowanych kliknęło „lubię to” na profilach swoich idoli sportowych na Facebooku czy Twitterze.

Co ciekawe w dniu meczu ulubionej drużyny kibice o wiele częściej zaglądają na Twittera niż na inne portale społecznościowe szukając na nim treści sportowych niemal dziewięć razy dziennie. Warto również zaznaczyć, że 44% respondentów śledzi swoje ulubione marki na Twitterze czy Facebooku.

Te statystyki jasno pokazują, w którym kierunku zmierzać będą działania marketingowe największych firm związanych ze sportem.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing