26.04.2014 14:00

Nike prezentuje futbolowe innowacje

Nike Football zaprezentowało innowacyjną kolekcję obuwia, odzieży oraz akcesoriów sportowych, inspirowanych tegorocznym latem futbolu w Brazylii.


– Nadchodzące lato jest kulminacyjną chwilą dla pięknej dyscypliny, jaką jest futbol. To również najważniejszy czas dla Nike, właściwy moment na zrewolucjonizowanie wzornictwa produktów – mówi Mark Parker, CEO Nike Inc. – Święto piłki nożnej na najwyższym światowym poziomie pozwala na zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań, będących wyrazem naszych starań o zapewnienie sportowcom perfekcyjnych warunków do gry na największej arenie świata – dodaje.
 
Projektanci Nike przedstawili między innymi kolekcję odzieży, przygotowaną z myślą o wydarzeniach towarzyszącym rozgrywkom. Seria ta zyskała przydomek „podróż sportowca”. Ma służyć sportowcom podczas rozgrzewek, hymnów, treningów, aż po wystąpienia w mediach, podróż, czy czas wolny na zgrupowaniu. 
 
Nike przedstawił również serię odzieży „na co dzień”, nawiązującej do charakteru poszczególnych federacji. W skład linii wchodzą: bluza N98 Track Jacket, koszulka Nike League Polo, spodnie Nike Tech Pant, bluza z kapturem i zamkiem błyskawicznym Tech Fleece Full Zip Hoody, kurtka IRD Saturday Jacket oraz buty Tiempo ’94. Kluczowym założeniem kolekcji jest połączenie historii Nike i najnowszych innowacji: bluza N98 Track Jacket stanowi miks klasycznej sylwetki N98 (noszonej po raz pierwszy przez reprezentację Brazylii w 1998 r., podczas zmagań we Francji) z najbardziej innowacyjną obecnie pozycją z katalogu Nike Sportswear – Tech Fleece. Produkt ten został opracowany dla reprezentacji Brazylii, Anglii i Francji – drużyn, które odnosiły sukcesy w poprzednich turniejach. 
 
Zespół projektantów współpracował również z grupami projektowymi odpowiedzialnymi za kategorie Women’s Training, NIKE+, a także marki Hurley i Jordan. Ich celem było stworzenie propozycji inspirowanych brazylijskim futbolem.
 
Podczas wydarzenia w Madrycie zaprezentowano również nową odsłonę opaski Nike+ FuelBand. Ta wersja, nazwana Yellow Gold Metaluxe, stworzona została specjalnie dla piłkarzy drużyn Brazylii, Anglii, Francji i USA. Wyróżnia ją wygrawerowane logo danej federacji oraz element graficzny „picahau” umieszczone na złotej zapince opaski. 
 
Grafika ta pojawia się również na limitowanej edycji piłki Nike Ordem. Futbolówka została zaprezentowana po koniec 2013 r. i wybrana jako oficjalna piłka meczowa Barclays Premier League, La Liga, Serie A oraz brazylijskiej federacji CBF. Jest również oficjalną piłką wszystkich federacji futbolowych, których partnerem technicznym jest Nike. 
Galerię z prezentacji można obejrzeć TUTAJ.
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński