18.04.2014 10:05

Nike świętuje

Amerykański gigant kontynuuje swoje działania przed zbliżającym się mundialem w Brazylii. Tym razem, w ramach kampanii Nike F.C., firma świętuje 20 lat błyskotliwego futbolu.

Nike świętuje

Po pojedynku latem 1994 roku w Pasadenie, w stanie Kalifornia, stało się jasne, że chwała należy się tym, którzy gotowi są zaryzykować wszystko. Od tego momentu piłkarze tacy, jak Luís Figo, Fabio Cannavaro czy Ronaldo stali się żywym przykładem nowego stylu gry – bez najmniejszego wahania prowadząc swoje drużyny do zwycięstwa. 
 
Aby uczcić sposób gry wyrażający się mantrze „wszystko albo nic”, Nike zaprezentowało kolekcję Nike F.C. Jest to nie tylko nowa linia odzieży, ale również swoista „odznaka honorowa” odzwierciedlająca pasję, talent i brawurę, a przede wszystkim odwagę w stawianiu wszystkiego na jedną kartę.
 
 
Młodsi zawodnicy, tacy jak Neymar Jr., Jack Wilshere czy Dani Osvaldo, zainspirowani wspomnianymi legendami futbolu, z dumą kontynuują tradycję porywającej gry, wytrwałości i nieustępliwości.
 
Od roku 1998, bluza Nike N98 jest nieprzerwanie numerem 1 w świecie futbolu. Po raz pierwszy założona przez Ronaldo przed wyjściem na stadion w Brazylii, dziś noszona jest przez zawodników całego świata. Teraz N98 prezentuje nowe oblicze, wyróżniając się niższym kołnierzykiem oraz zmodernizowanym ściągaczem. Ponadto, po lewej stronie bluzy umieszczono herb serii zawierający jej motto „Sem Risco náo há Vitória”, oznaczające „bez ryzyka, nie ma zwycięstwa”.
 
 
Koszulka Nike F.C. Glory czerpie inspirację z brazylijskich legend futbolu po pełnych emocji mistrzostwach z 1994 r. Metaliczne elementy wykończeń z przodu i z tyłu są metaforą niezłomnego poświęcenia dla drużyny, jakie przyświeca każdemu zawodnikowi. Z kolei rozcięty i oblamowany dół koszulki jest nawiązaniem do klasycznego kroju trykotów.

 
Elementami linii, które definiują jej futbolowy charakter są także kurtka Nike F.C. Saturday Jacket oraz buty Nike F.C. Tiempo 94.
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński