12.10.2011 10:18

Piłka nożna zgarnia prawie 80% rynku

Tylko futbol - później długo, długo nic. Popularnością cieszy się także Formula 1, rugby i tenis. Pięciu największych konsumentów wydało łącznie 8,5 miliadra.

Piłka nożna zgarnia prawie 80% rynku

Piłka nożna to 79% wszystkich wydatków największych nadawców praw sportowych w pięciu największych krajach Europy – Niemczech, Wielkich Brytanii, Francji, Włoszech i Hiszpanii – w 2011 roku, wychodzi z najnowszych badań.

Na drugim miejscu jest Formula 1 z 4,4% udziału w rynku, rugby 4%, Olimpiada 2,2% i tenis 1,9%. Nadawcy telewizyjni wydali w 2011 roku 8,5 miliarda dolarów na prawa do transmisji telewizyjnych.

Proporcje w wymienionych krajach rozkładają się róznie, ale przeważa zawsze piłka nożna. W Wielkiej Brytanii udział w rynku sięgnął 71%, ale "wysoko" ceni się także krykiet czy golf, które nie zajęły miejsca w pierwszej piątce najdroższych i co za tym idzie – najbardziej pożądanych.

Ciekawie statystyka wygląda w Niemczech, gdzie całkowite koszta transmiji sportowych pięciu "najdroższych" sportów są wyższe w telewizji ogólnodostępnej (62% do 48%).

Największy udział piłki nożnej, bo aż 90%, odnotowano we Włoszech, gdzie aż 80% wydatków poniosły stacje kodowane. Co ciekawe na drugim miejscu we Włoszech z udziałem zaledwie 0,5% znajduje się koszykówka. W Hiszpanii sama La Liga jest warta 64% rynku względem innych wydatków na sport.

Natomiast we Francji na drugim miejscu, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, znajduje sie rugby, które ma 8% udziału w obu rynkach. 

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing