07.12.2013 12:04
Adidas pokazał Brazucę
4 grudnia 2013 – adidas zaprezentował Brazucę – oficjalną piłkę meczową Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii, które odbędą się w przyszłym roku.
Premiera futbolówki, która odbyła się w nocy w kultowym Parque Lage w Rio de Janeiro, rozpoczęła się od efektownej projekcji 3D.
Nazwa „brazuca” została wyłoniona we wrześniu 2012 w plebiscycie publiczności, w którym wzięło udział ponad milion fanów piłki nożnej i jest potocznym określeniem oznaczającym „Brazylijczyka” lub „brazylijski sposób życia”. Barwy oraz motyw wstążek symbolizują tradycyjne wielokolorowe bransoletki życzeń (fita do Senhor do Bonfim da Bahia) oraz oddają energię i brazylijską pasję do futbolu.
brazuca została poddana ponad dwuipółletnim badaniom, w których wzięło udział ponad 600 najlepszych światowych piłkarzy, z 30 drużyn oraz 10 krajów na trzech kontynentach, dzięki czemu stała się najdokładniej przetestowaną piłką adidas w historii. Zrobiono to, aby zapewnić optymalne dopasowanie do wszystkich warunków meczowych. Spośród zaangażowanych klubów wymienić można m.in. AC Milan, Bayern Monachium, Palmeiras oraz Fluminese. Wśród piłkarzy testujących piłkę znalazły się takie gwiazdy jak Leo Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger i Zinedine Zidane. Piłka, ze zmienionym nadrukiem, została sprawdzona w międzynarodowych meczach turniejowych – Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej U-20™ oraz meczu towarzyskim pomiędzy Szwecją a Argentyną w lutym 2013 r.
Technologia użyta w produkcji piłki brazuca jest identyczna jak w przypadku Tango 12 (futbolówka Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012™), Cafusa (Puchar Konfederacji) oraz wciąż popularnej Oficjalnej Piłki Meczowej Ligi Mistrzów. Wprowadzono jednak zmiany w strukturze składającej się z sześciu identycznych paneli, uzyskując dzięki temu unikalną symetrię, oraz w powierzchni zapewniającej lepszą przyczepność, prowadzenie, stabilność oraz aerodynamikę na boisku. Piłka brazuca została gruntownie przetestowana, żeby spełniać oraz przekraczać wymogi dotyczące piłek meczowych stawiane przez FIFA i zapewnić optymalną wydajność w każdych warunkach.
adidas ogłosił także hasło „Kochaj albo strać”, jako część kampanii „all in or nothing”, związanej z Mistrzostwami Świata. Firma uruchomiła kanał @brazuca na Twitterze, gdzie fani będą mieli możliwość śledzenia przygotowania do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii 2014™ przez pryzmat piłki, jej podróży po świecie oraz zapoznać się z innym spojrzeniem na mecz. Zanim ostatecznie wyląduje w Brazylii, brazuca odwiedzi kraje związane z piłką nożną, spotka się z graczami i celebrytami, a także weźmie udział w dużych imprezach kulturalnych.
Redakcja Sport Marketing