Oficjalna whisky F1
Związki producentów alkoholi z Formułą 1 wydają się naturalne. Zatem od teraz mamy oficjalną whisky tej najsłynniejszej serii wyścigowej.
Będzie nią Johnnie Walker. Szczegółów umowy nie określono. Wiemy jedynie, że jest to współpraca wieloletnia.
Dla marki inwestycja w F1 to nie pierwszyzna. Koneksje rodziny Walker z F1 sięgają 1950 roku. Z kolei ostatnio Johnnie Walker, od 2005 roku, był partnerem zespołu McLaren Mercedes, z którym przeprowadził kilka kampanii marketingowych promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu i niewsiadanie pod jego wpływem za kierownicę.
– Dzięki naszej nowej współpracy będziemy mieli dostęp do globalnej publiczności telewizyjnej, która wynosi ponad 450 milionów widzów, a także kibiców na torze, czyli 1,5 miliona fanów rocznie – przyznał Nick Blazquez, prezes Diageo na rynki afrykańskie i azjatyckie (Diageo jest dystrybutorem marki – przyp.).
Bernie Ecclestone rzecz jasna jest zachwycony współpracą. Cieszy go także fakt, iż marka będzie kontynuować kampanię społeczną, a nie tylko skupi się na kwestiach komercyjnych.
– Jest to doskonały przykład tego, jak marka alkoholowa może poświęcić czas i pieniądze, aby promować dobre wzorce – przyznał Brytyjczyk.