29.11.2013 07:00

Legia nadal na czele

Istotne zmiany zaszły w czołówce rankingu najbardziej medialnych klubów piłkarskich w Polsce. Na drugie miejsce awansował Górnik Zabrze.

W dalszym ciągu prowadzi Legia, która najlepsze rezultaty osiąga na portalach internetowych oraz w social media – wynika z najświeższego badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

 
Górnik wspiął się na podium po raz pierwszy od czerwca 2010 roku. Rekordowe zainteresowanie klubem z Zabrza wiąże się ze spektakularną zmianą szkoleniowca, spowodowaną wybraniem Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski. Łącznie w ciągu miesiąca nazwa Górnika Zabrze pojawiła się w 2,3 tys. tekstów.
 
Poza podium w październiku znalazły się Wisła Kraków, Śląsk Wrocław i Lech Poznań. „Biała Gwiazda” od kilku miesięcy sukcesywnie zbliża się do pierwszej trójki. Klub z Reymonta nie gościł tam już od sześciu miesięcy. Z kolei po raz pierwszy od takiego samego czasu zabrakło na nim wrocławian.
 
Warszawska Legia znalazła się na prowadzeniu po raz ósmy z rzędu. Opublikowano na jej temat aż 2,7 tys. materiałów – o niemal 400 więcej niż wicelider. Prymat wynika głównie ze znacznie częstszego pojawiania się w internecie, a nie w prasie. Jeszcze większą przewagę „Wojskowi” uzyskali w social media (27 tys. postów), gdzie pojawiali się prawie trzykrotnie częściej w porównaniu do drugiego Lecha Poznań (10,7 tys.) i trzeciego Zawiszy Bydgoszcz (9,7 tys.). Na dalszych pozycjach w klasyfikacji uplasowały się: Widzew Łódź, Śląsk Wrocław i Cracovia. Najsłabiej wypadły Pogoń Szczecin, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Zagłębie Lubin. Ranking popularności w social media bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing