11.10.2014 11:37

Kryteria Nissana

Zastanawialiście się jakimi kryteriami kieruje się duża firma w swoich działaniach sponsorskich? Roel De Vries, dyrektor ds. strategii i marketingu Nissana ujawnił je.


Japoński producent samochodów od trzech lat przekierowuje strategię z tradycyjnych reklam na sponsoring. To doprowadziło do wsparcia Igrzysk Olimpijskich w Rio 2016, a także Ligi Mistrzów UEFA czy Pucharu Narodów Afryki.

Przedstawiciel firmy uważa, że reklamowanie produktów mija się z celem. Wszakże przeciętny użytkownik zmienia auto średnio raz na sześć lat.

Jednak aby sponsoring był skuteczny musi spełniać określone kryteria:
– produkt musi angażować i ekscytować klientów, preferowany jest jego globalny zasięg,
– partner musi być absolutnym liderem w swojej branży,
– nie może wprowadzać podziałów ani separować klientów,
– marka musi wpływać na sportowe przeżycia fanów,
– Nissan musi mieć zapewniony prosty i czysty zysk z inwestycji.

De Vries uważa, że Nissan musi być obecnym przy kliencie, gdyż wybór samochodu jest najczęściej wyborem emocjonalnym.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński