26.10.2013 13:21

Nietypowe buty adidasa

Piłka nożna łączy się z modą w korkach inspirowanych japońską kulturą. Wszystko za sprawą niemieckiej firmy adidas i projektanta Yohji Yamamoto.

Adidas połączył siły z Yohji Yamamoto – jednym z najbardziej znanych światowych projektantów, twórcą marki Y-3, aby stworzyć limitowaną edycję butów adizero f50.

 
Współpraca między adidas i cenionym kreatorem mody to kolejny etap planu, którego założeniem jest przygotowywanie limitowanych, krótkich i wyjątkowych serii korków. Poprzednie dwie inicjatywy – białe Copa Mundial oraz odbłyskowy zestaw „The Enlightened Pack” spotkały się z gorącym przyjęciem. Ta limitowana edycja będzie liczyć zaledwie 2000 par na całym świecie, które będą dostępne w sprzedaży od 28 października.
 
Przód buta został ozdobiony wizerunkiem lwów, które w zamierzchłych czasach broniły żyjących na świętej ziemi cesarzy Japonii. Tradycyjny motyw został jednak przerobiony, a inspiracją był nurt science fiction. Udało się dzięki temu połączyć przeszłość z przyszłością. Rezultat jest zaskakujący – motyw, któremu bliżej do wybiegów, okazuje się pasować do futbolowego boiska.
 
– Moją inspiracją była japońska tradycja, ale też modny w tej kulturze nurt sci-fi. Liczę, że mój projekt zainspiruje zawodników i da im dodatkową pewność siebie, aby grali bez strachu i skrępowania. Ludzie powinni móc wyrażać swoje uczucia bez przeszkód. Trzeba podążać za instynktem – przyznaje Yohji Yamamoto.
 
Korki Yamamoto f50 są zbudowane z wykorzystaniem tych samych technologii co normalne f50 i pozwalają zawodnikom być szybszymi niż kiedykolwiek wcześniej. Inżynieria precyzyjna została zastosowana na każdym etapie projektowania butów, a ważące tylko 165 gram adizero f50 są jednymi z najlżejszych na rynku.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing