19.06.2011 20:19

Zmiany w norweskiej telewizji

Nie publiczna NRK, a prywatna stacja TV2 wygrała przetarg na prawa telewizyjne do Igrzysk Olimpijskich w Soczi (2014 rok) i Rio de Janeiro (2016 rok).

Będzie to pierwszy raz w historii, gdy telewizja norweska transmitująca Igrzyska Olimpijskie będzie przerywać relacje reklamami. NRK – utrzymująca się z pieniędzy publicznych – pokazywała te zawody nieprzerwanie od 1960 roku. – To bardzo dziwna sytuacja. My Norwegowie przyzwyczailiśmy się do oglądania transmisji sportowych bez ich przerywania, ponieważ ciekawi nas wszystko, kulisy i najdrobniejsze wydarzenia. Przebieg zawodów pokazywany w całości jest dla nas naturalny i reklamy będą szokiem – skomentowała Marit Bjoergen.

– Oglądalność sportu, a zwłaszcza dyscyplin zimowych jest w Norwegii naprawdę rekordowa. Podczas poprzednich olimpiad dyscypliny, w których starowali nasi rodacy oglądało po 1,5 mln widzów, a w niektórych momentach prawie połowa z 4,7 mln Norwegów tak że wpływy z reklam będą dla TV2 gigantyczne – komentuje zaistniałą sytuację dziennikarz sportowy stacji NRK.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing